Tuesday, November 26, 2013

Kurang matang kah saya?

Kurang matangkah? Tgk cam okey jerr
Asslmualaikum ya Akhi!! tidak lpa plak pada Ukhti... hehe.. Jam skng menunjukkan pkul 1 pagi.. Memndngkn sya sdah bosan membca nota untuk test.. so sya ambil kptusan untuk buat blog..hoho.. Maklumlah, kdng2 kita kna happykn diri dgan perkara yang kita minat kan..

Waahhhh!!! Persoalan yng buat sya terngiang-ngiang shngga sya terdetik untk menulis dalam blog..KURANG MATANGKAH SAYA?? haha.. Sape kat sini yng boleh jwab soalan.. sape bleh jwab saya blanja makan keyh.. hehe.. kalau jmpa saya le, xjmpa xkira keyh!! :P

Ada orng jmpa saya.. dia ckp sya ni xmatang.. ska sngat mengarut..wahh, tersentap jgak sya bila terdengar..ermm... Maybe saya bergurau agak kebudak-budakan kot.. hekhek... So apa persepsi korng berkaitan nan matang ni? Adakah matang kita perlu serius memnjang? Tunjuk macho sokmo.. Or be a cool person without any funny thing to sahre... Tolonglah saya.. Mrayu sgt nihh!! (TENSION SKIT)..hehe

Jgn judge orng senang2.. ketuk kpla tu..bru taw..
Ini adalah jwapan dripda sya ye.. Bgi sya, matang tu bkan dri luar fizikal ataupun jugde orng dari segi mengarut dia.. Tpi kita kna nilai dia dripda kerja dia... Makna kata, cara dia kerja lahhh..hehe.. Tu baru btul untuk mnilai dia seorng yng matang... Kita kn, xleh lah nak judge orng ska hati je.. Klau dia kuat sembang, nk wat cmne.. Takkn nk swuh diam plak.. sesak nafas t.. ni umpama kita paksa pemain bola untuk menari.. So apa jwab dia plak? Kalau dia xnak, kita ckp dia xmatng la ye..  Ish2, nak wat cmne.. lumrah manusia la katakn... Yng jahat nampak saje.. Diri sendiri terpijak taik, xsedar... Btul la kata mak saya, walaupun kita buat seribu kebaikan skalipun blum tntu dpat pdam satu kjhatan yng pernah kita buat.. Sdihkn jadi mnusia yng cmni... Orng nk berubah pun susah...

Mcm lari tajuk skit kn..hehe.. tpi xpelah..kurang2nya kita berkongsi...ehhhh.. tnggu dulu.. xabis lagi nih... Saya nk crta ni.. Sya ada seorng kawan.. Dia sgat baik orangnya.. skolah agama lagi.. Klau tgk dia, memng kata dia ada pakej le.. Tpi kekrngan dia.. dia dilahirkn dgan mak sahja.. Ayahnya entah ke mana... Nk djadikan crta.. dia tetp dicop sbagai seorng yng jahat oleh orang lain.. Ish2.. Mulut orng nih, jhat sungguh.... Yng salah bkan dia, tpi bapaknya.. nasib baik, dia tabah orangnya.. Moga Allah sentiasa membri kerberkatn kepdaNya.. Yng kita ni, jgan nk senang2 judge orng keyh.. Knal dulu orng tu.. dia pun ada sejrah nya sendiri...

Ermm... Rasanya smpai situ je la luahan sya... hehe.. Nmpk simple je.. cuma sya nk tekankn, kita jgn senag2 judge orng... kalau dia gila2 sklipun, itu cara dia nk rapatkn silaturahim.. Klau dia xlnggar batas, biarkn dia.. Bgi dia rsa life.. Kalau awk nmpk sya cm gila2, bkan makna sya xmatng.. cuma sya nk buat orng happy.. Kalau xhappy, sila jauhkn diri drpda saya... hehe.. Take care!! ^_^


No comments:

Post a Comment